חיפוש

3 הגבלות שהוצאה לפועל יכולה להפעיל על חייבים

אחוז גדול מהאוכלוסייה במדינת ישראל נקלע לפחות פעם אחת לחובות.

אותם החובות מביאים עימם השלכות שונות על חייהם של החייבים.

פעמים רבות בכדי להצליח לגרום לחייבים לשלם את החוב בזמן , ההוצאה לפועל יכולה להטיל הגבלות שונות על החייבים.

אז מה נותנות ההגבלות שההוצאה לפועל יכולה להוציא על חייבים ? מהן 3 ההגבלות הנפוצות שהוצאה לפועל יכולה להפעיל על חייבים ? ואיך מצליחים להתמודד עם הגבלות אילו?

 

מטרת ההגבלות שהוצאה לפועל יכולה להפעיל על חייבים :

באמצעות הטלת ההגבלות השונות על החייבים חלה פעמים רבות האצה במאמצים לסגירת החוב. באמצעות האצת סגירת החוב נסגרים יותר חובות בפרק זמן קצר יותר וכך גם החייב מוריד מעצמו עול וגם הזוכה בהוצאה לפועל מקבל את מה שחייבים לו. פעמים רבות ההגבלות הן תוצר של דחיית תשלום החוב וניסיון לזירוז תשלומו לאחר פרק זמן שבו החוב לא שולם.

 

3 ההגבלות שהוצאה לפועל יכולה להפעיל על חייבים :

לפני שנמנה את 3 ההגבלות שההוצאה לפועל רשאית להפעיל על חייבים, חשוב להבין כי כל אותן הגבלות רשאיות להופעל בתנאים ספציפיים לפי החוק. כלומר, ניתן להפעיל הגבלות שונות בחוק רק במידה ורואים בחייב כמשתמט מחובותיו. ההוצאה לפועל אינה רשאית להטיל הגבלות על חייב ללא הקשר לכתוב בחוק.

 

הגבלת יציאה מהארץ

ההוצאה לפועל רשאית להגביל את חופש התנועה של החייב. המשמעות של עניין זה היא שלהוצאה לפועל יש יכולת לבטל את דרכונו הישראלי של החייב והן את תעודות המעבר שלו.

בנוסף לכך, החייב לא יוכל לעזוב את הארץ גם במידה ולא קיים חשש ממשי שהחייב עומד לעזוב את הארץ בכדי לנסות לברוח מחובותיו. הגבלה זו כמובן מקשה על החייב ומנסה לגרום לקידום ענייני תשלום החוב.

 

הגבלת פעילות בנקאית

הגבלה זו מאפשרת להוצאה לפועל להגביל את חשבון הבנק של החייב. עניין זה משליך רבות על יכולתו של החייב להנפיק שייקים, והן לפתוח חשבון בנק חדש. בנוסף לכך תחת ההגבלה ייחסם גם כרטיס האשראי האישי של החייב ובכך יבוטל חוזה החייב עם חברת כרטיס האשראי בה בחר.

 

הגבלת חידוש רישיון נהיגה

כחלק מלקיחת חופש התנועה של החייב תוגבל יכולת החזקת רישיון הנהיגה שלו. בעת הטלת הגבלה זו החייב לא יוכל לחדש רישיון נהיגה ואף לא להחזיקו. על מנת שיחזיק החייב ברישיון נהיגה ייאלץ לעבור תאוריה נוספת ומבחן מעשי נוסף בנהיגה.

חשוב אף לציין כי על פי תת סעיף בחוק ההגבלה לא תוטל על החייב אם רישיון נהיגתו מהווה מקור הכרחי לפרנסתו של החייב או במקרה שבו הגבלת רישיון הנהיגה תפגע בבני המשפחה.

חשוב לזכור כי במיוחד בשביל מקרים בהם מוטלות ההגבלות קיים עורך דין להוצאה לפועל שתפקידו המרכזי הוא לדאוג לחייבים להוצאה לפועל שעליהם מוטלות הגבלות שעלולות לפגוע בזכויותיהם של החייבים.

 

איש משפט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא